Strona główna Archiwum Konferencja ZPM „Budowanie pozycji na rynku mięsa – trendy i wyzwania”

Konferencja ZPM „Budowanie pozycji na rynku mięsa – trendy i wyzwania”

W dniu 7 czerwca 2017r. w Hotelu Marriott w Warszawie, odbyła się konferencja branży mięsnej przygotowana przez Związek Polskie Mięso. Spotkanie nosiło tytuł „Budowanie pozycji na rynku mięsa – trendy i wyzwania” oraz zostało podzielone na dwie części: marketingową oraz poruszającą aktualne problemy sektora mięsnego w Polsce. Wydarzenie zostało objęte honorowym patronatem Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Agencji Rynku Rolnego.

W części marketingowej wzięli udział znani i lubiani prelegenci, którzy szczegółowo omówili aspekty nowoczesnego marketingu. Pierwszym z mówców był Kuba Żołnowski, który wygłosił wykład pt. „Najlepsze mięso pochodzi z Polski” – omawiając praktyczne porady budowania renomy polskich produktów mięsnych na arenie międzynarodowej. Kontynuując temat polskości, jako drugi wystąpił dyrektor biura ds. rozwoju rynku ARR Paweł Kocon, przedstawiając szerzej temat „Produkt Polski – czy pochodzenie ma znaczenie?”. Po krótkiej przerwie konferencję kontynuowała prof. Krystyna Gutkowska, dziekan Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji, rozwijając zagadnienie aktualnych trendów żywieniowych. Jednym z kulminacyjnych momentów spotkania była prelekcja Pawła Tkaczyka – autorytetu w dziedzinie budowania marki. Prelegent opowiedział o tym komu i dlaczego potrzebna jest silna marka. Jego wystąpienie spotkało się z bardzo dobrym przyjęciem przez słuchaczy. Wykładem zamykającym część marketingową było wystąpienie eksperta Tomasza Nowaka, który opowiedział o tym jak sprzedawać więcej, drożej i do większej ilości klientów, posługując się konkretnymi przykładami.

Po przerwie lunchowej rozpoczęła się część z zakresu aktualnych problemów branży mięsnej, która objęła przede wszystkim tegoroczne zagadnienia, tyczące się zmian w krajowym ustawodawstwie. Analizie zostały poddane aspekty prawne nieuczciwej przewagi kontraktowej – omówione przez MRiRW oraz obowiązek zawierania umów na dostarczanie produktów rolnych w świetle ustawy o ARR, co przybliżyła prelegentka Agencji Rynku Rolnego Aneta Jurak. Oba tematy, to bardzo ważne aspekty prawne dla producentów mięsa. Uczestnicy zadawali wiele pytań, szukając odpowiedzi na najbardziej problematyczne kwestie.

Patroni Honorowi:

                             

 

Sponsorzy: