Związek POLSKIE MIĘSO jest inicjatorem badań konsumenckich pt.: „Preferencje i opinie dotyczące konsumpcji mięsa wśród Polaków – badanie ilościowe i jakościowe” zrealizowanych przez agencję SW Research na jesieni 2024 roku. Dane uzyskane podczas ankiet badawczych umożliwiły ustalanie słabych i mocnych stron branży mięsnej, będą stanowiły wsparcie przy planowaniu hodowli zwierząt dla rolników oraz przetwórców, doprowadzą do skutecznych zmian w ofercie mięsnej, a także określą wyzwania oraz nowe trendy konsumenckie.
Pomimo że badania i analizy o branży mięsnej są przygotowywane przez banki działające w Polsce (obsługujące sektor rolny i przetwórstwo rolno-spożywcze), a także podmioty spoza samej branży wciąż brakuje rzetelnej i obiektywnej wiedzy na temat stosunku konsumentów do mięsa oraz hodowli zwierząt gospodarskich i właśnie dlatego Związek POLSKIE MIĘSO zdecydował się na zorganizowanie aktualnych badań ilościowych i jakościowych.
Raport ze zrealizowanych przez agencję badawczą SW Research analiz został oparty na metodzie badawczej wywiadów on–line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 1011 ankiet z reprezentatywną próbą Polek i Polaków z całego kraju, aglomeracji różnych wielkości oraz przedstawicielami zróżnicowanych grup wiekowych powyżej 18 roku życia. 53% spośród respondentów stanowiły kobiety, a wypowiadały się zarówno osoby spożywające mięso, jak i wegetarianie. Głównym celem badania było poznanie opinii Polek i Polaków na temat zakupu, spożywania i roli mięsa w diecie człowieka.
Badania zostały przeprowadzone w ramach projektu „Mięsne Trendy 2024 – Badanie jakościowe i ilościowe konsumentów na temat mięsa” sfinansowanego z Funduszy Promocji Mięsa Wieprzowego, Funduszy Promocji Mięsa Wołowego oraz Funduszy Promocji Mięsa Drobiowego.
PREFERENCJE I OPINIE DOTYCZĄCE KONSUMPCJI MIĘSA WŚRÓD POLAKÓW – badanie ilościowe (PLIK DO POBRANIA)