Korzystne przepisy podatkowe sprawiają, że zarówno producentom jak i dystrybutorom opłaca się przekazywać żywność na cele charytatywne. Warunek jest jeden: darowiznę musi odebrać organizacja pożytku publicznego. Ze względu na posiadanie statusu OPP przez 27 Banków Żywności, możliwość odbioru produktów w całej Polsce oraz wyspecjalizowanie w odbiorze i dystrybucji jedzenia, Związek Polskie Mięso poleca swoim członkom współpracę z Bankami Żywności.
Mięso, ze względu na wysoką zawartość białka, związków mineralnych (cynk, żelazo, selen) oraz witamin z grupy B jest cennym składnikiem zbilansowanej diety. W Polsce aż 13% gospodarstw domowych nie stać na zakup mięsa i drobiu, podczas gdy w Europie marnuje się aż 25% tego typu jedzenia. Partnerstwo Federacji Polskich Banków Żywności i Związku Polskie Mięso ma na celu ograniczenie strat mięsa i wsparcie osób najuboższych. Prowadzone w jego ramach działania obejmują wsparcie promocyjne działań Federacji a także ułatwienie kontaktu z czołowymi producentami mięsa w Polsce.
Od strony producentów współpraca polegająca na przekazywaniu żywności pozwala nie tylko znacznie obniżyć koszty działalności, ale przede wszystkim pomóc dziesiątkom potrzebujących, co jako działanie dobroczynne wzmacnia społecznie odpowiedzialny wizerunek firmy.