Strona główna Archiwum ZPM z kampanią „Let’s Meat!” na targach w Tokio!

ZPM z kampanią „Let’s Meat!” na targach w Tokio!

"Let's Meat!" na targach w Tokio

Dzięki kampanii „Let’s Meat!” realizowanej przez Związek Polskie Mięso, polscy producenci w dniach 13-15 kwietnia mogli wziąć udział w targach Japan Meat Industry Fair w Tokio. Specjalnie dla wystawców uczestniczących w targach przygotowane zostało stoisko kampanii, przeznaczone dla producentów i przetwórców mięsa wieprzowego, którzy w ramach udostępnionej powierzchni mogli prowadzić rozmowy biznesowe. Ponadto, na zaaranżowanej przez ZPM powierzchni wystawienniczej, odbywały się pokazy kulinarne oraz degustacje potraw z mięsa wieprzowego, oparte na kuchni japońskiej.

Celem prowadzonych działań było zachęcenie Japończyków do wyboru mięsa wieprzowego pochodzącego z Europy i Polski. Dzięki kampanii „Let’s Meat!” możliwe było zaprezentowanie europejskiej wieprzowiny jako surowca niezwykle wysokiej jakości, który świetnie smakuje oraz może stać się podstawą tamtejszej kuchni.

Kohei Yagi, kucharz odpowiedzialny za organizację pokazów kulinarnych w Tokio, powiedział:
„W europejskiej wieprzowinie Japończycy cenią delikatność, smak umami oraz posmak tłuszczu. Propozycje dań w menu na pokaz zostały przygotowane w taki sposób, aby podkreślić te właśnie atrakcyjne dla Japończyków cechy europejskiej wieprzowiny. W menu wykorzystane zostały tradycyjne elementy kuchni japońskiej, takie jak wasabi, sos Kanzuri czy miso, połączone z europejską wieprzowiną, europejskimi dodatkami i przepisami kulinarnymi. W menu znalazło się więc m.in. typowe japońskie danie – wieprzowina z imbirem, z dodatkiem polskiego chrzanu czy kakuni (boczek) przyrządzony w polskiej wódce, a także tradycyjny, polski bigos.”

ZPM zamierza kontynuować działania podjęte w ramach kampanii, biorąc udział w przyszłorocznych targach Foodex Japan, Chiba.

Kampania „Rozsmakuj się w Europie” prowadzona będzie w latach 2015 – 2018. Skierowana jest do odbiorców biznesowych. Wśród zaplanowanych działań znajduje się m.in. prezentacja oferty na najważniejszych targach spożywczych w Japonii i w Kanadzie czy organizacja misji gospodarczych.

Strona kampanii: www.letsmeat.eu.