Strona główna Archiwum Wizyta tureckiej delegacji w Warszawie

Wizyta tureckiej delegacji w Warszawie

Wizyta tureckiej delegacji w Warszawie

Jak wygląda produkcja wołowiny w Europie? Jakich standardów wymaga się od zakładów mięsnych? I czy Europa ma szansę stać się partnerem biznesowym Turcji? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań udzielili przedstawiciele Związku Polskie Mięso – organizatorzy kampanii pt. „Zasmakuj w Europie”, podczas wizyty tureckiej delegacji w Warszawie. Od 9 do 11 czerwca 2016 r., 9 przedstawicieli rynku tureckiego, wzięło udział w wyjątkowym 3-dniowym spotkaniu, mającym na celu przybliżenie łańcucha produkcji w sektorze polskiego rynku wołowego, w tym omówienie restrykcyjnych standardów jakości i bezpieczeństwa polityki rolnej Wspólnoty. Podczas wizyty miała miejsce również oficjalna premiera unikatowej publikacji, stworzonej we współpracy Związku Polskie Mięso z Polsko-Turecką Izbą Gospodarczą.

Kampania pt. „Zasmakuj w Europie”, której pomysłodawcą jest Związek „Polskie Mięso”, została zainaugurowana w styczniu 2015 roku. Jej celem jest stałe poszerzanie rynku zbytu dla mięsa wołowego oraz edukacja w tym obszarze, na terenie Turcji. Działania skupiają się głównie wokół relacji w obszarze B2B, gdzie kluczowe znaczenie mają bezpośrednie spotkania organizatorów z odbiorcami kampanii, którymi są liderzy opinii, dziennikarze i instytucje branżowe. Tegoroczne tego typu wydarzenie odbyło się w Warszawie. Przez 3 dni, od 9 do 11 czerwca, inicjatorzy projektu mieli zaszczyt gościć 9-osobową turecką delegację. Wśród zaproszonych osób znaleźli się między innymi przedstawiciele najważniejszych organizacji tureckiego sektora mięsnego, media, czy jednostki promujące handel pomiędzy Unią Europejską, a Turcją.
Wizytę studyjną rozpoczęła oficjalna premiera publikacji pt. „Charakterystyka i kierunki rozwoju sektora wołowego Unii Europejskiej, w kontekście współpracy handlowej tych regionów oraz potencjału eksportowego europejskiej wołowiny do Turcji”, stworzonej we współpracy z Polsko-Turecką Izbą Gospodarczą. Opracowanie ma na celu przybliżenie tureckim importerom, mediom i instytucjom tematów związanych z produkcją mięsną oraz rynkiem wołowiny Unii Europejskiej, a także potencjałem współpracy gospodarczej, pomiędzy Starym Kontynentem i Turcją. Wieczór zakończyła uroczysta kolacja, podczas której tureccy goście mieli okazję spróbować dań, przygotowanych na bazie europejskiej wołowiny.

„Stworzona w ramach kampanii pt. „Zasmakuj w Europie” publikacja stanowi merytoryczny punkt wyjściowy dla szerszej dyskusji na temat aktualnych potrzeb tureckiego rynku mięsnego oraz oferty UE, spełniającej oczekiwania dostarczania smacznej, bezpiecznej i atrakcyjnej cenowo wołowiny. Jako przedstawiciele sektora mięsa wołowego UE jesteśmy pewni, że oferujemy naszym partnerom biznesowym wysokiej klasy produkt, odznaczający się wyjątkowymi walorami smakowymi i wartością odżywczą, czego dowodem są pozytywne doświadczenia eksportowe ubiegłych lat” – mówi Witold Choiński, prezes Związku „Polskie Mięso”, organizatora kampanii.

Podczas drugiego dnia wizyty, delegacja miała okazję odwiedzić zakład uboju bydła mięsnego, w którym eksperci branżowi szczegółowo omówili łańcuch produkcji wołowej oraz restrykcyjne zasady polityki rolnej, obowiązujące na terenie UE.

„Drugi rok kampanii jest dla nas czasem intensyfikacji działań wokół budowy platformy handlowej z Turcją. Aktywności, takie jak wizyta w zakładzie mięsnym umożliwia gościom przekonanie się o pełnej transparentności i restrykcyjnych zasadach unijnych procesów produkcyjnych. W przypadku długofalowych zmian, zakładanych w ramach kampanii pt. „Zasmakuj w Europie”, tylko konsekwentne działania, oparte na eksperckiej wiedzy, otwartości i edukacji mają realny wpływ na zmianę postrzegania, czy odbiór danego produktu. Jesteśmy pewni, że dzięki komunikacji różnych aspektów naszego mięsa wołowego, wyjątkowemu smakowi opartemu na odpowiednim poziomie marmurkowatości i kruchości, czy jednolitych, jasnych zasadach współpracy biznesowej, wołowina z krajów Wspólnoty już niebawem na stałe zagości na tureckich stołach” – podsumowuje Witold Choiński ze Związku „Polskie Mięso”.

Więcej na temat kampanii „Zasmakuj w Europie” można przeczytać pod adresem www.zasmakujweuropie.eu