Kontynuując projekt „Szlakiem Polskiego Mięsa” Związek Polskie Mięso, zorganizował kolejne w tym roku, wyjazdowe spotkanie dla dziennikarzy mediów ogólnopolskich, reprezentujących prasę, radio i telewizję! Przedstawiciele mediów life stylowych, kulinarnych, poradników, mediów informacyjnych, branżowych oraz blogów kulinarnych wzięli udział w wydarzeniu, które odbyło się w dniach 25-27 października w Hotelu Siedlisko Morena. Było to pierwsze spotkanie z cyklu „Szlakiem Polskiego Mięsa”, którego celem w tej edycji była promocja mięsa drobiowego.
Wspomniany projekt to interesujące i niespotykane wydarzenie, pozwalające przybliżyć opiniotwórczej grupie dziennikarzy merytoryczne informacje, dotyczące polskiej produkcji drobiu.
Pierwszy dzień spotkania rozpoczął się degustacyjną, pięciodaniową kolacją, łączącą w sobie tradycyjne smaki polskiej kuchni z nutą orientalnych wpływów. Uroczysta kolacja przygotowana została przez szefa kuchni Marcina Budynka, specjalizującego się w daniach mięsnych, który jako przystawkę zimną zaserwował carpacio z półgęska z emulsją z żółtek i trufli oraz smażone rydze. Następnie do degustacji zaserwowana została przystawka ciepła w postaci pieczonej przepiórki z cytrusami, podanej z sałatką z polnych kwiatów i demi glase z sosem ponzu. Kolejnym punktem kolacji, nawiązującym do kuchni japońskiej, był czarny ramen z gęsi z pierożkami z długo pieczonej gęsiny. Jako danie główne podana została pierś kurczaka sous vide z krustą borowikową, kopytka dyniowe z rozmarynem, sos holenderski pomarańczowy oraz czipsy grzybowe. Kolację osłodził deser w postaci domowej eklerki z kremem z wiejskiego sera i pieczonej dyni, z dodatkiem czekolady. Oryginalny, wykwintny poczęstunek miał przede wszystkim zaprezentować ogromną różnorodność polskiego drobiu oraz możliwości jego wykorzystania w kulinariach, zarówno w profesjonalnej pracy gastronomicznej, jak również kuchni domowej. Po zakończeniu części degustacyjnej, odbył się nastrojowy koncert zespołu Pectus, który stanowił niespodziankę wieczoru!
Kolejny dzień „Szlakiem Polskiego Mięsa – SMAKUJ DRÓB!” upłynął pod znakiem aktywnej rywalizacji i merytorycznej wiedzy. Przed redaktorami uczestniczącymi w wydarzeniu stanęło wyzwanie trzeciej edycji kulinarnego konkursu Meat Master, w której powalczyć mogli o tytuł Mistrza Drobiu! Profesjonalna oprawa, towarzyszące zawodom dwie ekipy telewizyjne, z redakcji Agrobiznesu TVP1 oraz Agropasji Polsat News, a także wymagające jury, w którym zasiedli: prezes Związku Polskie Mięso Witold Choiński, Urszula Orpik dyrektor Hotelu Siedlisko Morena, Katarzyna Oponowicz – dyrektor biura Związku Polskie Mięso oraz Tomasz Szulc – przedstawiciel zakładów drobiarskich Drobex sp. z o. o., stworzyło okazję do zdrowej rywalizacji oraz realnego poznania jakości polskiego mięsa drobiowego! Wstępem do konkursu było zaprezentowanie rozbioru tuszki drobiowej na elementy kulinarne, co szczegółowo omówił prowadzący zawody, szef kuchni Marcin Budynek. Spośród pięciu, czteroosobowych drużyn jury wyłoniło zwycięzców konkursu. I miejsce zajęły Anna Guttman i Justyna Nowicka (magazyn Zdrowie), Przemysław Bociąga (blogger) oraz Radosław Masłowski (Nowa TV). II miejscem musiała zadowolić się drużyna w składzie: Marita Górska (Joy), Sylwia Majcher (TVN), Monika Jankowska-Kapica (magazyn Kuchnia) oraz Maria Sikorska (Agropasja). Miejsce III zajęli Anna Wysoczańska (PAP), Krystyna Naszkowska (Gazeta Wyborcza), Jolanta Wilczak (Gospodarka Mięsna) i Marek Kalinowski (Tygodnik Poradnik Rolniczy). Zwycięzcy otrzymali cenne nagrody, takie jak tostery czy garnki ciśnieniowe, a dodatkowo wszyscy uczestnicy zostali uhonorowani kulinarnymi upominkami.
Po krótkim odpoczynku oraz regeneracyjnym lunchu w restauracji hotelu, przyszedł czas na mini konferencję, w której panelu eksperckim zasiedli: Agata Dąbrowska – autorka bloga Fit by Agata, specjalistka w zakresie zdrowego stylu życia, która zaprezentowała zagadnienia dotyczące kaloryczności drobiu i jego wykorzystania w codziennej diecie oraz w diecie sportowca; Andrzej Klonecki – prezes Fundacji Hodowców Polskiej Białej Gęsi, który opowiedział o walorach polskiej gęsiny, standardach hodowli przyzagrodowej oraz możliwościach eksportowych tego gatunku mięsa, a także Tomasz Szulc przedstawiciel firmy Drobex sp. z o.o., który wygłosił prelekcję nt. systemu produkcji polskiego mięsa drobiowego. Eksperci służyli swoją wiedzą, chętnie odpowiadając na zadawane pytania.
Akcentem kończącym wyjazd była wspólna kolacja w chacie grillowej, podczas której dziennikarze mogli skosztować choćby drobiowych burgerów! Na zakończenie spotkania każdy z uczestników otrzymał pamiątkowy dyplom, wręczony przez Katarzynę Oponowicz, dyrektor biura Związku Polskie Mięso.
„Szlakiem Polskiego Mięsa – SMAKUJ DRÓB!” to unikalne wydarzenie, które pomaga budować pozbawiony mitów wizerunek polskiego mięsa drobiowego, przedstawiając merytoryczne informacje w przystępny sposób, a tym samym edukując dziennikarzy nt. walorów smakowych i jakościowych mięsa drobiowego.
Projekt został sfinansowany z Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego.