Strona główna Archiwum Polskie Mięso na targach Food&Drink Market w Toronto

Polskie Mięso na targach Food&Drink Market w Toronto

Polskie Mięso na targach Food and Drink w Toronto

W ramach realizowanej przez Związek Polskie Mięso Kampanii „Let’s Meat!” polscy producenci w dniach 8-10 kwietnia brali udział w targach Food&Drink Market Toronto.

Do dyspozycji wystawców przygotowane zostało wspólne stoisko producentów i przetwórców mięsa wieprzowego, na którym odbywały się rozmowy biznesowe i prezentacje mięsa. Ponadto stoisko wyposażone było w strefę kulinarną, na której odbywały się pokazy kulinarne i liczne degustacje bazujące na mięsie wieprzowym. Dodatkowo, pierwszego dnia targów w polskim Konsulacie w Toronto odbyło się inauguracyjne seminarium „O polsko-kanadyjskiej współpracy.

Czy polskie mięso podbije kanadyjskie stoły?”, a także zaplanowane rozmowy B2B z kanadyjskimi importerami mięsa. Zgodnie z hasłem kampanii jest: „Let’s Meat!”, zachęcającego do zapoznania się z europejską wieprzowiną, motywem przewodnim degustacji było spotkanie kuchni europejskiej z kuchnią kanadyjską. Temu motywowi podporządkowana była koncepcja pokazów oraz menu. Celem pokazów i degustacji jest przedstawienie potencjalnym konsumentom, że europejska wieprzowina może mieć nowe i niekonwencjonalne zastosowanie w daniach znanych Kanadyjczykom z codziennego życia, które skutkować mają zaskakującymi doznaniami smakowymi. Pokaz był swoistą inspiracją do nowych kulinarnych spotkań oraz eksperymentów. Zachęci też do zakupu europejskiej wieprzowiny.

Marcin Budynek, kucharz odpowiedzialny za organizację pokazów kulinarnych w Toronto, opowiada:

Kanada jest kulinarnym tyglem smaków. W menu wykorzystane zostaną tradycyjne elementy kuchni kanadyjskiej, połączone z nowymi trendami z Europy. Głównym składnikiem dań przygotowanych podczas targów była oczywiście wieprzowina, jednak istotna rolę dla wdrożenia idei kulinarnego spotkania spełniały także różnego rodzaju dodatki. Nie zabrakło charakterystycznych dla Kanady owoców lasu: grzybów czy żurawiny. Idealnie do dań mięsnych pasuje także flagowy dla Kanady syrop klonowy, który charakteryzuje się przyjemnym smakiem oraz aromatem. W menu znalazły się więc m.in. kotlety mielone z łopatki wieprzowej w sosie grzybowym i z puree ziemniaczanym z dodatkiem oscypka czy wieprzowina pieczona w cieście francuskim z sosem żurawinowym.

Już za rok zaplanowano kontynuację rozpoczętych w Kanadzie działań, poprzez udział w targach SIAL Canada!

Kampania „Rozsmakuj się w Europie” prowadzona będzie w latach 2015 – 2018. Skierowana jest do odbiorców biznesowych. Wśród zaplanowanych działań znajduje się m.in. prezentacja oferty na najważniejszych targach spożywczych w Japonii i w Kanadzie czy organizacja misji gospodarczych.

Powstała też strona kampanii: www.letsmeat.eu.