W kategorii wędlin zauważalna jest tendencja wskazująca na wzrost popularności produktów wysokomięsnych, wytwarzanych tradycyjnymi sposobami – mówi Karolina Kawczyńska-Braciszewska, z-ca dyrektora marketingu firmy Gzella.
Polski konsument to przede wszystkim konsument coraz bardziej wyedukowany, który zwraca uwagę na jakość oferowanych produktów. – Polacy doceniają wartość rodzimych wyrobów i potraw. Do lamusa odchodzi przeświadczenie o przewadze zagranicznych artykułów – podkreśla Karolina Kawczyńska-Braciszewska. – Konsumenci zwracają także uwagę na skład produktów, starannie czytając ich etykiety – dodaje.
Rodzimy rynek odpowiada na zapotrzebowanie klientów, co sprawia, że mamy praktycznie nieograniczony dostęp do szeregu różnorodnych produktów. – Nasi rodacy chętnie korzystają z powstałych możliwości, tworząc oryginalne potrawy oparte na rodzimych wyrobach. Polski rynek reaguje także na wymagania i potrzeby konkretnych grup, oferując żywność funkcjonalną. Coraz szerzej dostępne są produkty bezglutenowe, przeznaczone dla osób chorych na celiakię oraz będących na diecie bezglutenowej – komentuje Kawczyńska-Braciszewska.
Źródło: Wiadomości Handlowe