Strona główna Zapytania ofertowe 2024 Odpowiedzi na pytania do Zapytania Ofertowego nr ZPM 01/09/2024

Odpowiedzi na pytania do Zapytania Ofertowego nr ZPM 01/09/2024

Pytanie: „Wszelkie materiały oraz działania realizowane w ramach zadania biuletyn, korespondencja mailowa i pisemna, muszą być oznaczone w sposób czytelny i wyraźny: znakiem graficznym identyfikującym fundusze promocji (pliki graficzne dostępne na stronie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi wyrazami „#FunduszePromocji”; oraz logo Zamawiającego.”

Czy obowiązkowo oprócz znaku graficznego musi pojawić się jeszcze tekstowy zapis #FunduszePromocji – czy można używać znaku i zapisu tekstowego wymiennie w zależności od rodzaju kontentu (np. publikacja twórcy internetowego może być oznaczona wyłącznie #FunduszePromocji czy obligatoryjnie musi pojawić się znak i zapis tekstowy)?

Odpowiedź: Zasady stosowania informacji o źródle finansowania projektu są ściśle określone w  Rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z 13 czerwca 2023 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu udzielania wsparcia finansowego z funduszy promocji produktów rolno-spożywczych, które brzmi:

„§ 1. W rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 26 czerwca 2017 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu udzielania wsparcia finansowego z funduszy promocji produktów rolno-spożywczych (Dz. U. z 2020 r. poz. 2244) wprowadza się następujące zmiany:

(…)

„3) w przypadku wsparcia, o którym mowa w § 1 pkt 1 i 3, umieszcza:

  1. a) na wszystkich materiałach sporządzonych w związku z realizacją zadania, w tym przekazach audiowizualnych, w sposób czytelny i wyraźny:

– znak graficzny identyfikujący fundusze promocji, którego wzór jest określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia, lub

– wyrazy „#Fundusze Promocji”,

(…)

Oraz w rozdziale 7 na stronie 8 Zapytania Ofertowego nr ZPM 01/09/2024.

Pytanie: Hasło kampanii – „Niezależnie od haseł kampanii elementem składowym kampanii jest hasło „POLSKIE MIĘSO – POLSKA SMAKUJE”, które należy odpowiednio połączyć z hasłami, o których mowa wyżej.”

Czy istotna w zapisie jest wielkość liter? Czy „POLSKIE MIĘSO – POLSKA SMAKUJE” musi być zawsze pisane dużymi literami czy można użyć również innych zapisów zgodnych z zasadami ortografii (np. Polskie mięso – Polska smakuje”)

Odpowiedź: Nazwa kampanii jest nazwą własną i jest dokładnie określona w Zapytaniu Ofertowym nr ZPM 01/09/2024 na stronie 5 w rozdziale 5 punkt 5:

„Przedmiotem zapytania ofertowego jest przygotowanie i zrealizowanie kampanii pod tytułem „MARKA POLSKIE MIĘSO/POLSKA SMAKUJE”, która jest kontynuacją, a dotyczącej mięsa wieprzowego i mięsa drobiowego oraz ich przetworów. (…)”

Pytanie: Czy jako wariantowość zostanie potraktowane podanie przykładowych tematów informacji prasowych, których ostateczny kształt może być uzależniony od wyników przeprowadzonych badań?

Oferta musi przedstawiać konkretne działania, które Oferent jest w stanie w pełni zrealizować w ramach kampanii, której dotyczy Zapytanie Ofertowe nr ZPM 01/09/2024.

Pytanie: Zadanie: „kampania reklamowa w mediach społecznościowych (działania na Facebooku, Instagramie, Youtube, Twitter, TikTok -lokowania treści za pośrednictwem filmów, stories i postów – wykorzystanie influencerów/blogerów);”

Jak mamy rozumieć kampanię reklamową w mediach społecznościowych – czy chodzi o:

zaangażowanie do współpracy influencerów/blogerów

przeprowadzenie płatnej kampanii reklamowej na kanałach społecznościowych np. kontekstowa reklama display

prowadzenie kont społecznościowych Związku Polskie Mięso?

Odpowiedź: Wyżej wymienione zagadnienia stanowią przedmiot Zapytania Ofertowego nr ZPM 01/09/2024, sposób i forma przedstawienia koncepcji ich realizacji będzie podlegać ocenie komisji oceniające.

Pytanie: Czy w tym zadaniu obligatoryjnie mamy wykorzystać wszystkie wymienione kanały społecznościowe czy zarekomendować najlepsze rozwiązania/wybór kanałów?

Odpowiedź: Wymagane kanały społecznościowe określone są w Rozdziale 6 punkt 6.3 podpunkt 2 Zapytania Ofertowego nr ZPM 01/09/2024.

Pytanie: Czy naszym zadaniem jest stworzenie kont na TikToku i Twitterze dla Związku Polskie Mięso?

Odpowiedź: Szczegółowy opis działań w kampanii określony jest w Rozdziale 6 punkt 6. 3 podpunkt 2: „(…) kampania reklamowa w mediach społecznościowych (działania na Facebooku,Instagramie, Youtube, Twitter, TikTok -lokowania treści za pośrednictwem filmów, stories i postów – wykorzystanie influencerów/blogerów);”.

Pytanie: Czy Związek Polskie Mięso posiada brandbook, którym może podzielić się z oferentami w celu umożliwienia zaprojektowania KV kampanii zgodnie z identyfikacją Związku. Jeśli jest możliwe przekazanie również logotypów w krzywych, poprosimy.

Odpowiedź: Tak, posiadamy. Dla zainteresowanych Oferentów możemy przesłać materiały w indywidualnej wiadomości.

Pytanie: Czy zdaniem Państwa współpraca z siecią restauracji North Fish – będzie spełniać ten warunek, czy jednak mówimy tu o kampaniach stricte związanych z FMCG i produktach spożywczych?

Odpowiedź: Warunek co do wykazu kampanii został określony w Rozdziale 9 punkt 9.1 podpunkt 11h, który brzmi: „Wykaz minimum 3 przeprowadzonych kampanii dla branży spożywczej z trzech ostatnich lat z podaniem ich budżetu.”

Pytanie: Czy wykaz usług ma być tabelą z podanym budżetem i krótkim opisem zakresu, czy jednak powinny być przedstawione w formie casów?

Odpowiedź: Forma zaprezentowania wykazu działań jest dowolna i decyzja o niej należy do Oferenta.