Trendy w produkcji, nowoczesne techniki sprzedaży oraz innowacyjne techniki marketingowe stosowane przez firmy z branży mięsnej na rynkach Azji, Ameryki Północnej, Środkowej i Południowej, Afryki – to wszystko zobaczyło 17 polskich firm, które wystawiły się na stoisku na targach Anuga zorganizowanym przez Związek Polskie Mięso (ZPM), podczas których promowane było polskie mięso czerwone.
Dziesiątki konsumentów oraz kupców z całego świata odwiedzało każdego dnia polskie stoisko na międzynarodowych targach spożywczych Anuga 2017, które odbyły się w dniach 7-11 października 2017 roku w Kolonii w Niemczech. Na stoisku wystawiło się sumie 17 polskich firm oraz trzy – nie licząc ZPM – organizacje branżowe: Polski Związek Producentów Bydła Mięsnego (PZPBM), Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP (SRW) oraz Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI). Na targach promowane było mięso czerwone czyli wieprzowina oraz wołowina.
Polskie firmy podczas targów odbyły dziesiątki rozmów B2B z przedstawicielami sieci handlowych, producentów rolno-spożywczych oraz miały spotkania z ekspertami i dziennikarzami. Kupcy jak i klienci w rozmowach z przedstawicielami firm dociekali dosłownie wszystkiego. Pytano polskie firmy o standardy i zasady produkcji, w tym o dobrostan oraz bezpieczeństwo wytwarzanej żywności. Pytali również o polskich klientów oraz gdzie dana firma eksportuje.
Z kolei polscy producenci mieli nie tylko okazję zaprezentować swoją ofertę, ale podpatrzeć nowinki produkcyjne, sprzedażowe czy stosowane techniki marketingowo-promocyjne przez firmy z całego świata. Ponadto polscy przedsiębiorcy wzięli udział w wielu seminariach i warsztatach, jakie odbyły się na targach, jak np. z zakresu ekspansji na rynki trzecie, zarządzania handlem czy też na temat nowoczesnego bezpieczeństwa żywności.
Promocję polskiego mięsa czerwonego wspierały pokazy kulinarne, podczas których prezentowane były walory polskiej wieprzowiny i wołowiny. Dania z polskich mięs serwował mistrz kulinarny Marcin Budynek.
Nie tylko oferta biznesowa oraz promocyjna przyciągała uwagę zwiedzających. Sukcesem okazało się samo stoisko. Okazało się, że polskie wspólne stoisko zorganizowane przez Związek Polskie Mięso, na tle innych stoisk narodowych oraz indywidualnych firmowych, wyróżniało się architekturą. Strzeliste a zarazem proste kształty, w kolorach bieli i czerwieni, wzbudzały zachwyt i przyciągały zwiedzających do naszego stoiska.
Targi Anuga to jedne z największych w Europie targów spożywczych. W tym roku wystawiło się na nich 7,4 tys. firm, a targi – według organizatorów – odwiedziło 164 tys. osób. Udział w targach Anuga jest ważny dla polskich firm, bowiem Niemcy są pierwszym odbiorcą polskich produktów i oknem na rynki pozaeuropejskie.