
Pytanie 1. Czy nowy layout strony ma nawiązywać do obecnej wizualizacji strony głównej? Czy są Państwo otwarci na odświeżenie strony lub budowanie spójności np. z social mediami?
Odpowiedź: Decyzja o wyglądzie layoutu strony należy do Oferenta i podlega ocenie Komisji oceniającej.
Pytanie 2. Czy jest możliwość wykorzystania obecnej listy mailingowej? Jak liczna jest ta grupa?
Odpowiedź: Zamawiający oczekuje, że Oferent będzie w posiadaniu bazy adresów mailowych zgodnych z grupa docelowa zadania. W aktualnej edycji projektu baza ta ma około 1 tysiąca adresów.
Pytanie 3. Czy tworzenie treści jest po stronie agencji czy wyłącznie redagowanie? Jaka jest dokładna rola dziennikarza, a jaka nasza jako agencji? Kto jest odpowiedzialny za tworzenie wywiadów z ekspertami?
Odpowiedź: Za tworzenie i redagowanie wszystkich materiałów, które ukażą się na łamach Mięsnych Faktów odpowiada Wykonawca zadania.
Pytanie 4. Co dokładnie mieści się w koncepcji merytorycznej w ofercie?
Odpowiedź: Zakres oceny koncepcji merytorycznej oferty opisany jest w Zapytaniu Ofertowym nr ZPM 01/07/2025 w rozdziale 9. Opis sposobu dokonywania oceny w opisie Kryterium [K3], który brzmi: W tym kryterium Komisja przydzieli każdej badanej ofercie odpowiednią liczbę punktów, maksymalnie 35, to jest w przedziale od 0 do 35 punktów, uwzględniając następujące elementy:
- propozycje i zakresy tematyczne działów,
- forma graficzna prezentacji treści.
Pytanie 5. Prosimy o doprecyzowanie zakresu prac redakcyjnych. W pkt 6 podajecie Państwo, że agencja będzie odpowiedzialna za: “6. Wynagrodzenie wykonawcy: redagowanie strony internetowej, w tym opracowanie graficzne tekstów, redagowanie materiałów”, a w treści zapytania pojawia się informacja o pracy dziennikarskiej. Czy oczekujecie Państwo od agencji przeprowadzania wywiadów oraz tworzenie treści od zera?
Odpowiedź: W cytowanym w pytaniu punkcie 6. Budżet projektu wskazane jest również prowadzenie redakcji jako istotny element kompleksowego wykonania zadania. Oznacza to, że wszelkie materiały publikowane w Mięsnych Faktach muszą zostać wykonane i opracowane przez Wykonawcę.
Pytanie 6. Jak planowane jest rozliczenie prac w ramach wykonanego projektu? W zarysie umowy pojawia się informacja o 4 etapach, przy czym zadanie, którego dotyczy ten projekt przewidziane rozliczenie przypada na jedną płatność?
Nie jasna jest dla nas kwestia terminu rozliczenia płatności.
Odpowiedź: W zadaniu realizowanym etapowo istnieje możliwość etapowego rozliczania zadania zgodnie ze wskazanym harmonogramem. W takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia materiałów dowodowych, potwierdzających realizację danego etapu, nie później niż 14 dni od dnia jego zakończenia.
Pytanie 7. Prosimy o podesłanie brand booka marki.
Odpowiedź: Projekt Mięsne Fakty nie posiada stworzonego brand booka. Każda edycja projektu „Mięsne Fakty” bazuje na indywidualnym projekcie graficznym.
Pytanie 8. Czy nowa podstrona (zakładka „Mięsne Fakty”) ma być integralną częścią istniejącej strony WordPress (czyli opartą na tej samej instalacji CMS)? Jeśli tak, to czy podstrona ma być dodana jako:
o nowy custom post type (CPT) (np. „Mięsne Fakty” jako osobny typ treści),
o zwykła strona z dynamiczną sekcją newsów (np. lista wpisów z wybranej kategorii),
o czy jako wtyczka (plugin), która doda konkretną funkcjonalność (np. zarządzanie faktami, generowanie newslettera, eksport)
- czy osobną, niezależną instancją (np. osobny WordPress, strona statyczna lub rozwiązanie headless)?
Odpowiedź: Decyzja o sposobie w jaki zrealizowana zostanie strona internetowa Mięsne Fakty należy do Oferenta. Nie podlega to ocenie punktowej Komisji oceniającej, jednak Zamawiający oczekuje jak najlepszego rozwiązania powyższych kwestii technicznych.
Pytanie 9. Czy treści na tej podstronie mają być edytowalne przez redakcję przez CMS WordPress?
Odpowiedź:Decyzja o sposobie w jaki zrealizowana zostanie strona/podstrona internetowa Mięsne Fakty należy do Oferenta. Realizacja zadania polega na tym, że na bazie już istniejącej zakładki Mięsne Fakty, znajdującej się na stronie Związku POLSKIE MIĘSO, będzie rozbudowana zakładka z możliwością stworzenia oddzielnej strony internetowej na odrębnej domenie.
Pytanie 10. Czy strona ma wykorzystywać istniejący szablon/grafikę, czy ma mieć własny, dedykowany layout?
Odpowiedź: Opracowanie layoutu strony jest istotnym elementem realizacji zadania i wymogiem formalnym Zapytania Ofertowego, o czym mówią zapisy w rozdziałach:
– 5. Oczekiwania: Główne elementy projektu: (…) 2. Opracowanie layoutu.
– 6. Budżet projektu: pozycja Opracowanie layoutu – 7 000,00zł
– 7. Warunki udziału w postępowaniu: 7.1 Warunki formalne dla oferty: 1. Oferta musi obejmować całość zamówienia i być sporządzona w języku polskim. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. Oferty częściowe zostaną odrzucone.
– 7. Warunki udziału w postępowaniu: 7.3 Oczekiwania co do oferty: Potencjalny Wykonawca w odpowiedzi na przedmiotowe Zapytanie Ofertowe, poza wymogami określonymi w punkcie 7 części 7.1., w ofercie musi również zawrzeć:
- Projekt graficzny zakładki / strony internetowej (layout); (…)
Pytanie 11. Czy planowane jest zautomatyzowanie wysyłki newslettera raz w tygodniu bezpośrednio z WordPressa? Jeśli tak Czy newsletter ma być generowany automatycznie na podstawie wpisów z tej zakładki, czy ręcznie tworzony?
Odpowiedź: Decyzja o formie wysyłki newslettera należy do Oferenta.
Pytanie 12. Czy wpisy mają mieć dodatkowe pola do oznaczania ich jako “do newslettera”?
Odpowiedź: Decyzja o formie wysyłki newslettera należy do Oferenta.
Pytanie 13. Czy klient posiada już usługę mailingową (np. Mailchimp, FreshMail, Sendinblue, GeResponse etc.?)?
Odpowiedź: Aktualnie trwający projekt „Mięsne Fakty” ma swojego indywidualnego Wykonawcę, który korzysta z wybranego przez siebie narzędzia do wysyłki newslettera. Zgodnie z zapisem w rozdziale 6. Budżet Projektu Zapytania Ofertowego nr ZPM 01/07/2025 przewidziany jest odrębny budżet na takie narzędzie. Decyzja o jego wyborze należy do Oferenta.
Pytanie 14. Czy nowa sekcja ma mieć własny adres URL (np. https://polskie-mieso.pl/miesne-fakty)?
Odpowiedź: Decyzja o sposobie realizacji zakładki/strony internetowej Mięsne Fakty należy do Oferenta. Realizacja zadania polega na tym, że na bazie już istniejącej zakładki Mięsne Fakty, znajdującej się na stronie Związku POLSKIE MIĘSO, będzie rozbudowana zakładka z możliwością stworzenia oddzielnej strony internetowej na odrębnej domenie. Jeśli to będzie możliwe domena internetowa będzie mieć nazwę Mięsne Fakty.
Pytanie 15. Czy przewidywane jest wsparcie SEO, takie jak:
- dane meta (title, description),
- schema.org / dane strukturalne,
- znaczniki Open Graph (do udostępniania w social media)?
Odpowiedź: Zakres zadania wraz z budżetem określonym na jego realizację zostały wskazane w Zapytaniu Ofertowym nr ZPM 01/07/2025 w rozdziale 5. Oczekiwania oraz w rozdziale 6. Budżet projektu. Zastosowanie nowych rozwiązań technicznych będzie dodatkowym atutem dla przedłożonej oferty.
Pytanie 16. Czy będziemy samodzielnie publikować nową podstronę na serwerze klienta? Jeśli tak, to czy zostaną udostępnione dane dostępowe:
o do WordPressa (admin),
o do serwera FTP / SFTP,
- do panelu hostingowego (np. cPanel, DirectAdmin, Plesk), jeśli będzie potrzebny?
Odpowiedź: Wszelkie niezbędne dostępy do strony internetowej Zamawiającego zostaną udostępnione dla Wykonawcy zadania.
Pytanie 17. Jak liczne jest obecnie grono odbiorców /subskrybentów biuletynu, czytelników Mięsne Fakty?
Odpowiedź: Aktualnie baza odbiorców biuletynu Mięsne Fakty posiada około 1 tysiąca adresów.
Pytanie 18. Czy będą Państwo równolegle kontynuować wydawanie magazynu „Polskie Mięso”?
Odpowiedź: Magazyn „Polskie Mięso” jest projektem niezależnym i będzie trwał równolegle.
Pytanie 19. Czy projekt może zakładać działania zwiększenia ruchu z wyszukiwań organicznych, a co się z tym wiąże – uwzględniać treści kierowane do szerszego grona, na bardziej popularne tematy w Google jak np. mięso w diecie itp.?
Odpowiedź: Decyzja o sposobie realizacji zadania należy do Oferenta. Dodatkowym atutem dla złożonej oferty będzie przedstawienie nadplanowych rozwiązań zwiększających zasięg i widoczność Mięsnych Faktów.
Pytanie 20. Jak wyobrażają sobie Państwo rolę dziennikarza/ redaktora Mięsne Fakty w kontekście pozyskiwania informacji? Czy ma je samodzielnie wyszukiwać informacje z rynku, czy np. Związek będzie dostarczać jakąś porcję informacji do Mięsnych Faktów?
Odpowiedź: Zamawiający oczekuje, że wszelkie materiały niezbędne do realizacji zadania zostaną pozyskane przez Wykonawcę.
Pytanie 21. Czy po wydzieleniu serwisu „Mięsne Fakty” na osobną stronę chcieliby Państwo nadal prezentować informacje na stronie głównej strony Polskie Mięso?
Odpowiedź: Decyzja o formie komunikacji i prezentacji Mięsnych Faktów należy do Oferenta. Wszelki dodatkowy dostęp do Mięsnych Faktów oraz promocja będą atutem dla przedstawionej oferty.