Pytanie: Chcielibyśmy prosić o informację dotyczącą monitoringu i ewaluacji – a konkretnie badań efektywności kampanii dokonanych przez niezależny podmiot.
Na jakich konkretnych działaniach/ badaniach Państwu zależy?
Odpowiedź: Zgodnie z Zapytaniem Ofertowym (patrz Tabela, strona 4 oraz strona 8) Zamawiający oczekuje, że monitoring mediów realizacji zadania zostanie zlecony niezależnemu podmiotowi, co pozwoli na obiektywną ocenę realizacji projektu. Z kolei efekty kampanii zostaną zmierzone za pośrednictwem:
• liczbowych podsumowań oglądalności lokowań treści kampanii w TV;
• liczbowych podsumowań w odsłonach stron kampanii;
• liczby podsumowań publikacji w social mediach;
• badań efektywności kampanii dokonanych przez niezależny podmiot.
W praktyce Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia monitoringu mediów poprzez niezależny podmiot. Celem tego jest uzyskanie obiektywnej i niezależnej od Wykonawcy wiedzy na temu skuteczności i prawidłowości wykonanych działań. Sposób, forma oraz zakres monitoringu determinują cele projektu przedstawione w zapytaniu ofertowym przez zamawiającego, a ich wybór, w tym także zewnętrznego podmiotu, należy do decyzji Wykonawcy.