Pytanie: Jako nowa agencja mediowa na polskim rynku posiadamy doświadczenie głównie w zakresie reklamy w telewizji, radiu, prasie oraz innych mediach. Z tego powodu chcielibyśmy dołączyć do tego projektu we współpracy z inną agencją, która posiada pozostałe kompetencje niezbędne do realizacji zadania. Czy istnieje możliwość dodania do przetargu dodatkowej agencji, która przejęłaby całość projektu, a my dołączylibyśmy do jej oferty jako podwykonawca?
Odpowiedź:
Warunki udziału w postępowaniu zostały szczegółowo opisane w rozdziale 9. Warunki udziału w postępowaniu Zapytania Ofertowego nr. 01/08/2024, ppkt. 9.1 ust. 10. Do udziału w postępowaniu będą dopuszczeni Wykonawcy, którzy legitymują się odpowiednią wiedzą i doświadczeniem niezbędnym do wykonania zamówienia. Proszę zwrócić również uwagę na wymóg określony w rozdziale 9. ppkt. 9.1 ust. 11h, który brzmi: „11. Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z Ofertą podpisaną przez osoby upoważnione zawierającą opis realizacji wszystkich działań objętych przedmiotowym zadaniem, następujące podpisane* dokumenty: (…) h. Wykaz minimum 3 przeprowadzonych kampanii dla branży spożywczej z trzech ostatnich lat z podaniem ich budżetu. „.
W przypadku spełnienia powyższych wymogów dopuszczalne jest zlecenie części działań podwykonawcy – zgodnie z zapisem zastosowanym we wzorze umowy (załącznik nr. 7 do Zapytania Ofertowego nr. ZPM 01/08/2024) w § 1 pkt. 2 Wykonawca ma prawo powierzyć podwykonawcy wykonanie usługi lub części usługi, jednakże jest on odpowiedzialny wobec Zamawiającego za jego działania, jak za własne.”.
Jednocześnie pragnę poinformować o możliwości udziału w przetargu dwóch firm w postaci konsorcjum. W takim przypadku należy dokładnie i klarownie opisać zasady zawartego konsorcjum, w tym wskazania podmiotów konsorcjum, kto będzie głównym podmiotem reprezentacji, jak zostaną podzielone poszczególne działania oraz który podmiot będzie rozliczał projekt zgodnie z zapisami określonymi w Zapytaniu Ofertowym nr. 01/08/2024.