Informujemy, że grupa Canadean opublikowała właśnie badanie dotyczące opinii obywateli Wielkiej Brytanii na temat mięsa halal.
Canadean zajmuje się badaniami rynku konsumentów. Grupa dostarcza globalnych analiz, danych i wiedzy dzięki unikalnym, dogłębnym badaniom i wyjątkowej, międzynarodowej sieci ekspertów branżowych. Działa na rynku FMCG i powiązanych z nim, w tym opakowań, dodatków, napojów bezalkoholowych, piwa, gastronomii, wina i wódki, zdrowia i urody i żywności.
Metodologia:
Grupa Canadean pytała w czerwcu 2014 2 000 brytyjskich konsumentów o ich stosunek do etyki, w tym żywności Kosher, Halal, ekologicznej i weganizmu. W ramach tego badania, badani zostali podzieleni na dwie grupy: połowę pytano o stosunek do mięsa halal, drugą o stosunek do metod uboju zwierząt.
Wyniki:
Badanie z Czerwca 2014 roku przyniosło następujące wyniki:
– 32% konsumentów deklaruje, że celowo unika produktów mięsnych, które mają certyfikat halal;
– 31% twierdzi, że są zaniepokojeni traktowaniem zwierząt wykorzystywanych do produkcji żywności halal. Jednak nadal istnieje brak świadomości, co w rzeczywistości wiąże się z certyfikatem halal dla mięsa.
Na przykład, gdy zapytano 1000 konsumentów czy celowo unikają mięsa halal, które otrzymał certyfikat Halal, 32% odpowiedziało „tak”. Drugi 1000 respondentów zapytano nieco inaczej i 27% z nich twierdziło, że celowo unika produktów, jeżeli wiedzieli, że zwierzę nie zostało ogłuszone przed ubojem, co jest głównym punktem krytyki w świetle dobrostanu zwierząt.
To pokazuje, że mniejszość konsumentów jest zaniepokojona etykietą halal, nawet jeśli nie ma pewności, z czym to się wiąże. Niezależnie od wiedzy na temat certyfikowanego mięsa halal, badanie pokazuje, że konsumenci mają obawy dotyczące konsumpcji mięsa halal. To może być problematyczne dla handlu detalicznego i gastronomii w przyszłości, bo tylko 13% konsumentów twierdzi, że są świadomi, gdzie serwowane jest mięso halal .
Starszy analityk w grupie Canadean twierdzi: „Chociaż badanie pokazuje, że większość brytyjskich konsumentów chętnie spożywa mięsa halal, dane wskazują na znaczną liczbę konsumentów, którzy obawiają się, że metody stosowane w uboju mięsa halal nie są humanitarne. ”
Badanie grupy Canadenan potwierdza również, że połowa brytyjskich konsumentów uważa, że opakowanie produktów mięsnych powinno jasno określać metodę uboju, którą stosowano. „Konsumenci chcą najlepszego mięsa wysokiej jakości, a w ramach tego są coraz bardziej zainteresowani metodami produkcji i uboju. Producenci mięsa halal muszą zrobić więcej, aby pokazać, że używają humanitarnych metod uboju w celu uzyskania produktu najwyższej jakości.”
Nawet jeżeli większość konsumentów nie jest zainteresowana metodami uboju zwierząt, producenci mięsa halal powinni być bardziej przejrzyści i powinni podnosić świadomość społeczną na temat metod produkcji, tak aby ich produkt był akceptowany.
Metody uboju i etykietowanie mięsa mogą być jednym z najważniejszych tematów dla nowego Parlamentu Europejskiego.