Strona główna Archiwum Cena wciąż odgrywa największą rolę

Cena wciąż odgrywa największą rolę

Przy wyborze produktów mięsnych największe znaczenie ma niska cena – wskazują wyniki raportu BGŻ BNP Paribas.

Jak wynika z badań GfK CAPIBUS, im starsi konsumenci, tym czynnik ten nabiera większego znaczenia. Niska cena odgrywa również dużą rolę przy zakupie wędlin. Wprawdzie jest to nieco niższy odsetek ankietowanych (45 proc.) niż odnotowany dla mięsa świeżego, jednak nadal jest na pierwszym miejscu wśród głównych czynników wyboru.

Kolejnym ważnym kryterium przy wyborze świeżego mięsa oraz wędlin jest to, czy dany produkt pochodzi z Polski. Na ten aspekt zwraca uwagę prawie połowa respondentów kupujących świeże mięso oraz więcej niż czterech z dziesięciu ankietowanych w przypadku zakupu wędlin. Warto podkreślić, iż zarówno przy wyborze świeżego mięsa jak i wędlin, więcej osób zwraca uwagę na kraj pochodzenia niż przy większości badanych grup produktów. Ten współczynnik rośnie też wraz z wielkością gospodarstwa domowego.

Porównując kryteria wyboru przy zakupie świeżego mięsa oraz wędlin, okazuje się, że co trzeci badany zwraca uwagę na atrakcyjny wygląd produktów mięsnych. Odgrywa on znacznie większą rolę niż w przypadku pozostałych analizowanych grup produktowych. Widzimy również zainteresowanie wędliną o tradycyjnej recepturze, gdyż prawie dwukrotnie więcej ankietowanych niż ma to miejsce dla innych badanych grup produktów, kieruje się tym przy dokonywaniu zakupów. Jak pokazują badania GfK CAPIBUS, zainteresowanie produktami o tradycyjnej recepturze rośnie też wraz z wykształceniem konsumenta.

Poszukując mięsa lub wędlin wysokiej jakości, Polacy są skłonni zapłacić większą cenę. W przypadku obu produktów 42 proc. osób jest w stanie zapłacić średnio około 6 proc. więcej za mięso czy wędlinę wysokiej jakości.

Z badania GfK PGD wynika, że polscy konsumenci najczęściej sięgają po produkty markowe (93 proc. w 2014 r.), stosunkowo rzadko po produkty dostępne pod marką własną. Co ciekawe, jest to najwyższy udział tego rodzaju produktów w strukturze zakupów, biorąc pod uwagę pozostałe badane grupy artykułów spożywczych.

Źródło: Wiadomości Handlowe