Strona główna Archiwum World Food Warsaw 2014: Jak sprzedawać do Francji i jak robić interesy z Francuzami

World Food Warsaw 2014: Jak sprzedawać do Francji i jak robić interesy z Francuzami

Prawie 80 proc. polskiej żywności w ubiegłym roku eksportowano do krajów Unii Europejskiej. W czołówce naszych partnerów jest Francja, do której trafiły produkty za 1,2 mld euro. Organizatorzy Międzynarodowych Targów Żywności World Food Warsaw 2014 chcą, by polscy producenci jeszcze bardziej zaistnieli na tamtejszym rynku. Temu ma służyć konferencja, „Jak sprzedawać do Francji?”, która odbędzie się podczas targów.

 

Międzynarodowe Targi Żywności World Food Warsaw 2014 odbędą się w dn. 9-11 kwietnia 2104 r. w Warszawskim Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14. Patronat nad imprezą objęła Agencja Rynku Rolnego.

 

W czasie targów odbędzie się m.in. konferencja „Jak sprzedawać do Francji?”. Według danych Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, ten kraj to czwarty odbiorca naszych produktów wśród krajów UE. W 2013 r. wartość eksportu do Francji wyniosła 1,2 mld euro. Organizatorzy World Food Warsaw 2014 doceniają wagę kraju nad Loarą, jako naszego partnera w interesach i chcą zachęcić polskich producentów żywności do jeszcze większej ekspansji na tym rynku. Temu ma służyć konferencja nt. rynku we Francji.

 

– Podczas panelu omówimy podstawowe bariery wejścia na rynek francuski – jak je łatwo pokonać by być widocznym na rynku francuskim – mówi Agnieszka Szpaderska, project manager targów World Food Warsaw 2014. – Gościom i wystawcom zwrócimy uwagę na to,  czego oczekują francuskie firmy oraz na czym polega specyfika robienia biznesu z Francuzami.

Panel zakończy się podsumowaniem: „Dlaczego warto sprzedawać do Francji – co polskie firmy zyskują na sprzedaży i co tracą, kiedy zostawiają rynek francuski innym krajom z naszego regionu.”

 

Według danych Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, w ubiegłym roku w eksporcie żywności osiągnęliśmy poziom 19 miliardów 957 mln euro. Dynamika eksportu rolnego wyniosła 11,5 proc. w stosunku do roku 2012 i była znacznie większa od dynamiki całego polskiego eksportu (6,5 proc.). Wzrósł też udział eksportu rolno-spożywczego w eksporcie ogółem. W ujęciu wartościowym jest to wzrost z 12,5 proc. w 2010 roku do 13,1 proc. w roku 2013. Planuje się, że w tym roku eksport tych produktów powinien wzrosnąć o ok. 10 proc.

 

Największym odbiorcą polskiej żywności jest Unia Europejska, na którą przypada 78 proc. eksportu. Wśród krajów unijnych na pierwszym miejscu znajdują się nasi zachodni sąsiedzi Niemcy, gdzie wyeksportowaliśmy produkty o wartości 4 mld 545 mln euro. Na drugim miejscu znajduje się Wielka Brytania – 1 mld 494 mln euro. Kolejne miejsca zajęły: Republika Czeska, Francja, Włochy, Holandia i Słowacja.

 

Więcej:  www.worldfood.pl

Organizator: Lentewenc sp. z o.o.

01-015 Warszawa

Skwer Ks. Kard. St.

Wyszyńskiego 5/37

Agnieszka Szpaderska

tel.: +48 22 395 66 93

e-mail: agnieszka@worldfood.pl